ျပီးခဲ့တဲ့အပတ္ကပဲ Android ဖုန္းအသစ္တစ္လုံး ဝယ္လုိက္တယ္။ (ႀကြားတာ) ဒါေပမဲ့ ဝယ္ျပီးလုိ႕ ၂ရက္အထိ အင္တာနက္ကုိ စမ္းသုံးႀကည့္တယ္။ အဆင္မေျပဘူး။ ဂ်ီေမး ဖြင့္လုိ႕ ရတယ္။ ေဒါင္းလုိ႕ရတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဂ်ီေတာ့ေတြ၊ ဗုိက္ဗာေတြကုိ မရဘူး။ ဒါနဲ႕ ဝယ္ခဲ့တဲ့ ဆုိင္ကုိ သြားျပီး အသစ္တစ္လုံး စိတ္ႀကဳိက္လဲလုိက္တယ္။ ဘာမွ ျပႆနာမရွိစြာနဲ႕ ႀကည္ႀကည္ျဖဴျဖဴ လဲေပးပါတယ္။
==========================================
၁။ အသံုးမျပဳတဲ့ Application Process ေတြကို Stop ျပဳလုပ္ပါ။
Android ရဲ႕ သေဘာတရားအရ Application နဲ႔ Game တုိ႔ကို အသံုးျပဳၿပီးတဲ့ အခ်ိန္မွာ Stop ျပဳလုပ္ေပးဖို႔ လိုအပ္ပါလိမ့္မယ္။ Exit ျပဳလုပ္ၿပီးခ်ိန္မွာေတာင္ Background Process အေနနဲ႔ လုပ္ေဆာင္မႈေတြ ရွိေနႏုိင္တဲ့ အတြက္ Task Killer လိုမ်ိဳး Application အသံုးျပဳၿပီး Process Kill ျပဳလုပ္သင့္ပါတယ္။
၂။ Call Log မ်ားကို ရွင္းလင္းေပးပါ။
Android Phone အနိမ့္ပိုင္းး Handset ေတြမွာ ႀကံဳေတြ႕တတ္တဲ့ ျပႆနာတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ Call Log ေတြ မ်ားလာတာနဲ႔အမွ် ဖုန္းေခၚဆိုမႈေတြမွာ အမွားအယြင္း မ်ားလာတတ္ၿပီး၊ ပိုမိုေလးလံတဲ့ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြကို ေတြ႕ႀကံဳရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔ အနည္းဆံုး တစ္ေန႔တစ္ႀကိမ္ Call Log မ်ားကို Clear ျပဳလုပ္ေပးသင့္ပါတယ္။
၃။ အသံုးမျပဳတဲ့ Connectivity မ်ားကို ပိတ္ထားပါ။
Android Device အသံုးျပဳသူ အမ်ားစု အေနနဲ႔က Wifi နဲ႔ Blue tooth တို႔ကို အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ဖြင့္လွစ္ထားတတ္တဲ့ အေလ့အထ ရွိပါတယ္။ Wifi ဖြင့္လွစ္ထားျခင္းအတြက္ Notification Bar မွာ Alert Icon ေတြနဲ႔ ႐ႈပ္ေထြးေနမွာ ျဖစ္သလို၊ အဆိုပါ Process ေတြ အတြက္လည္း Battery သံုးစြဲမႈ ပမာဏျမင့္တက္ေစပါတယ္။
၄။ Application အမ်ားအျပား ထည့္သြင္းျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ပါ။
တခ်ိဳ႕ေသာ Android Device User ေတြဟာ မိမိရဲ႕ Device အတြင္းမွာ Application နဲ႔ Game ေတြကို မ်ားစြာ ထည့္သြင္းထားေလ့ ရွိပါတယ္။ သိုေလွာင္မႈ ပမာဏျမင့္မားတဲ့ Device ေတြအ တြက္ ျပႆာနာ မရွိေပမယ့္ သိုေလွာင္ႏုိင္မႈ ပမာဏ နည္းပါးေနမယ္ ဆုိရင္ေတာ့ ဒါဟာ ႀကီးမားတဲ့ ျပႆာ နာရပ္ တစ္ခုပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
၅။ Process အမ်ားအျပားကို တစ္ၿပိဳင္နက္ အသံုးျပဳျခင္း ဆင္ျခင္ပါ။
Android ရဲ႕ အားသာခ်က္တစ္ခုျဖစ္တဲ့ တစ္ခ်ိန္ထဲမွာ Process အမ်ားအျပား အသံုးျပဳမႈကို ဆင္ျခင္သင့္ပါတယ္။ အသံုးျပဳလို႔ ရႏုိင္တာ မွန္ေပမယ့္ အေၾကာင္းတစ္စံုတစ္ရာေၾကာင့္ Stop ျပဳလုပ္ရမယ္ ဆိုရင္ Web Browser လို Application ေတြအတြက္ Data Error ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။
၆။ Device မ်ားကို Reboot ျပဳလုပ္ေပးပါ။
တခ်ိဳ႕ေသာ Android User မ်ားဟာ Device မ်ားကို အခ်ိန္အၾကာႀကီး Reboot မျပဳလုပ္ဘဲ သံုးစြဲေလ့ ရွိပါတယ္။ အခ်ိဳ႕ေသာ Process မ်ားနဲ႔ Installation မ်ားအတြက္ Device ေတြကို Reboot ျပဳလုပ္ေပးဖို႔ မျဖစ္မေန လိုအပ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အနည္းဆံုး သံုးရက္ကို တစ္ႀကိမ္ေတာ့ Device Reboot ျပဳ လုပ္ေပးသင့္ပါတယ္။
၇။ Launcher ကိုတစ္ခုထက္ ပိုမုိမသံုးစြဲသင့္ပါ။
Android ရဲ႕ Launcher ေတြဟာ ဆန္းသစ္မႈတစ္ခုလို႔ ဆိုႏုိင္ၿပီး ပံုစံ၊ ဒီဇိုင္းမ်ားစြာနဲ႔ အလြယ္တကူ ရယူႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ Default ပါဝင္တဲ့ Home နဲ႔ Launcher ေတြဟာ အဆင္မသင့္ခဲ့ဘူးဆုိရင္ေတာ့ Display ကို ျပႆာနာ ျဖစ္ေစႏုိင္တဲ့ အတြက္ Launcher ကို ထည့္သြင္း အသံုးျပဳမယ္ဆိုရင္ တစ္မ်ိဳးထဲ အသံုးျပဳသင့္ပါတယ္။
၈။ Root ျပဳလုပ္ထားတဲ့ Device မ်ားအတြက္ Superuser ပိတ္ထားပါ။
Android ရဲ႕ Root ျပဳလုပ္ထားတဲ့ Device မ်ားမွာ Superuser ကို အသံုးမလိုရင္ ပိတ္ထားသင့္ပါတယ္။ Superuser ရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြဟာ Device ကို အသံုးျပဳခ်ိန္မွာ ပိုမို ေလးလံေစၿပီး System ထဲကိုလည္း ဝင္ေရာက္ျပင္ဆင္ႏုိင္တဲ့ အတြက္ အသံုးမျပဳလိုတဲ့ အခ်ိန္ေတြမွာ ပိတ္ထားသင့္ပါတယ္။
၉။ Auto-Sync ကို ပိတ္ထားပါ။
Auto-Sync ဆိုတာကေတာ့ Android Account ေတြရဲ႕ Wifi ခ်ိတ္ဆက္ အသံုးျပဳခ်ိန္မွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ EVDO နဲ႔ EDGE အသံုးျပဳတဲ့ အခ်ိန္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္ Data ေတြကို သိမ္းဆည္း ဖလွယ္ေပးတဲ့ နည္းစနစ္ တစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ Auto-Sync ကို ပိတ္ထားျခင္းျဖင့္ Battery အသံုးျပဳႏႈန္းရဲ႕ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္းကို သက္သာေစႏုိင္သလို၊ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြကိုလည္း ပိုမုိျမန္ဆန္ေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
၁၀။ Hardware ႏွင့္ ကိုက္ညီေသာ Android Version ကိုသာ အသံုးျပဳပါ။
Android Version အသစ္ေတြ မ်ားစြာဟာ သတ္မွတ္ Hardware ေတြအလိုက္ ထြက္ရွိေနပါတယ္။ မိမိရဲ႕ Device ဟာ သတ္မွတ္ Version အလုိက္သာ ထည့္သြင္း အသံုးျပဳႏုိင္မယ္ဆိုတာ သိထားသင့္ပါတယ္။ Version မွားယြင္းမႈေၾကာင့္ Device အေပၚမွာ ထိခိုက္မႈမ်ားစြာ ျဖစ္ေပၚေစႏုိင္ပါတယ္။
source: sithu @ thihasitthu